Ha létezik nívós szakmai rendezvény a gasztronómia területén, akkor az bizony a SIRHA kiállítás, ahol számos élelmiszeriparral foglalkozó cég képviselteti magát. Egy olyan rendezvény ez, ahol a szakma mutatkozik be a szakmának, ugyanis biztos lehetsz abban, hogy aki a kiállítás területén ott van, annak a munkája valamilyen módon kapcsolódik a gasztronómiához és azért van jelen, mert szeretne további tapasztalatokat szerezni, új partnerekkel együttműködni vagy megnézni a konkurencia termékeit. Vagyis ha nagy dobásra készülsz a cégeddel, akkor ez egy remek kiindulópont lehet függetlenül attól, hogy fiatal kisvállalkozásról vagy komoly múlttal rendelkező, elismert cégről van szó.
Mi is az a SIRHA kiállítás?
Tulajdonképpen egy minden évben megrendezett prémium nemzetközi élelmiszeripari kiállítás ez, ahol minden megtalálható, ami gasztronómia. Azokat a cégeket és szakembereket, akik az élelmiszeripar területén számítanak, biztosan megtalálod itt, legyen az gasztronómia, szállodai és éttermi vendéglátás, nagykonyhai berendezések, az élelmiszer kereskedelem, a sütőipar vagy más, ezen szektorokhoz kapcsolódó szolgáltatás.
Kinek ajánlott és kinek nem a részvétel, miről szól a SIRHA?
Ha gasztronómiával foglalkozol, akkor mindenképpen itt a helyed, ugyanis mindenki megjelenik itt aki számít a HoReCa szektorból. Ez azt jelenti, hogy a „Hotels, Restaurants, Cafés”, vagyis szállodák, éttermek, kávéházak érdekeltségei tömegesen vannak itt jelen szerte a világból, de főleg a közép-európai régióból. Mivel a SIRHA kiállítást a szakmai versenyek, konferenciák és bemutatók színesítik, így mind a kiállítók, mint pedig a látogatók lehetőséget kapnak a szakmai tapasztalatszerzésre, az üzletük fejlesztésére, valamint új kapcsolatok és partneri viszonyok kialakítására egyaránt.
Milyen neves kiállítókkal lehet itt találkozni?
Alapvetően már az nagyon sokat mondó, hogy az elmúlt években tizenhét ország csaknem háromszáz kiállítója képviseltette magát egy-egy esztendőben, a látogatók pedig harmincöt különböző államból érkeztek, számuk pedig húszezer felett volt. Olyan gasztro világmárkák vannak jelen, mint például a Monin, de az elmúlt alkalmakkor jelen volt a Rubin Szegedi Paprika Feldolgozó Kft, a YAMA by STARFOLplusz csomagolóanyagokkal foglalkozó vállalat, a Zila Kávéház Kft., Rill&Son Kft. szállodaipari bútorok és dekoráció területén tevékenykedő cég is. Mindez pedig csak a jéghegy csúcsa, hiszen minden nagy cégnevet felsorolni szinte lehetetlen lenne. Viszont a fenti néhány példa alapján te magad is láthatod, hogy a HoReCa számos különböző szegmenséből érkeznek ide kiállítók.
Miért jó ez nekem?
Egy ilyen nívós, széles körben ismert szakmai rendezvény remek ugródeszka lehet egy kisebb vállalkozás számára, ugyanis egy jól eltalált stand itt biztosan meghozza a márkaismertséget és felkerülhet a szakmai tevékenységek térpékén azok közé, akikkel érdemes számolni és akiket az adott szektorban ajánlott felkeresni. Természetesen a nagyobb múlttal rendelkező cégeknek is helyük van itt, ugyanis itt megjelenni tulajdonképpen egy presztízs, ami természetesen nemzetközi elismertséggel is jár, ami a bel-és külföldi piacon egyaránt igen lényeges tényező. Nem beszélve arról, hogy mindez lehetőséget nyithat termékek bevezetésére, valamint szolgáltatások megismertetésére a nemzetközi piac felé is.
Mikor kell mindenképpen elmennem?
Egy ilyen összetett, nemzetközi rendezvény tökéletes terep a meglévő termékek népszerűsítésére, valamint a frissen bevezetett áruk megismertetésére egyaránt. Hiszen ha éppen új árucikkel készültök megjelenni a szektorban, nem kérdés, hogy itt kell bemutatnotok először a széles szakmai közönség számára. Természetesen – legyen szó meglévő vagy új termékek bemutatásáról – mindehhez szükség van arra, hogy alaposan előkészítsd a terepet, hiszen a számos szakmai kiállító közül bizony nem könnyű kitűnni. Viszont amennyiben egy vonzó, jól kialakított standdal és érdekes ajánlatokkal jelensz meg, biztos lehetsz abban, hogy nem mész haza új partner és számos hasznos szakmai kapcsolat nélkül.
Milyen a standok kialakítása a SIRHA kiállításon? Van-e bármilyen specialitása?
Ha kedvet kaptál a kiállításhoz, fontos tudnod, hogy rendszerint nagyon nagy területekről van szó, ahol ember legyen a talpán, aki nem téved el térkép nélkül, így erre nagyon lényeges felkészülni. Mivel a rendezvénynek otthont adó terep változhat, érdemes mindig ellenőrizni, hogy maradt-e az állandó helyszín vagy új helyen rendezik meg az eseményt, hiszen ez is mérvadó a stand kialakítása és a felkészülés szempontjából. Lényeges emellett tudni azt is, hogy a tapasztalatok azt mutatják, igen változó, hogy a szervezők mennyire tudnak angolul, ez főleg attól függ, melyik régióban van éppen a rendezvény. A spanyol – francia területeken például nem nagyon beszélnek angolul, míg Olaszországban valamennyire tudnak kommunikálni, viszont errefelé mindig nagyon kedvesek, mindent megtesznek és elintéznek annak érdekében, hogy a kiállítók mindent megkapjanak amit szeretnének. Európa közepén, a német, belga, holland területeken már rendszerint nincs gond a közös nyelven zajló kommunikációval. Mi magunk már többször tapasztaltuk azt, hogy a nyelvi gondok mellett rendszerint a logisztikai ügyintézéssel is szoktak fennakadások adódni, így érdemes mindent időben elkezdeni szervezni, nehogy ezen csússzon el a dolog és kapkodás legyen a vége. Hiszen alapvetően is lényeges szabály az, hogy mindig hagyj elég időt és energiát arra is, hogy minden amit megálmodtál, megfelelő minőségben, kellő odafigyeléssel készüljön el. Gondold át alaposan, mi mindent szeretnél megvalósítani, így nem fog kicsúszni a kezeid közül az irányítás és nyugodtan, magabiztosan tudsz majd megjelenni a helyszínen és a határidők miatt sem kell fájnia a fejednek.
Az, hogy mennyibe kerül a részvétel a kiállításon, igen változó, legfőképpen a helyszíntől függnek. Ide kattintva a regisztrációt követően te magad is le tudod ellenőrizni, ugyanis itt láthatod, hogy mikor milyen nagyságrendekben érdemes gondolkoznod és mennyit érdemes rászánnod a költségvetésből az itt való megjelenésre.
Innentől kezdve pedig joggal merül fel a kérdés, hogy mégis milyen standra van szükség egy ilyen helyszínen? Mennyire kell exkluzívnak és egyedinek lennie a megjelenésnek? Nos, mi szakmai szemmel úgy véljük, hogy alapvetően úgy kell gondolkozni, mint bármelyik szakmai kiállításon. A cél az, hogy az igényes, kellemes és jól kialakított standdal magadhoz vonzd a látogatókat, majd mély benyomást tegyél a potenciális ügyfelekre, ugyanis így biztosan emlékezni fognak majd rád. Nem érdemes túlzsúfolni és túlgondolni, hiszen a cél nyilván az, hogy bátran odamenjenek a jelen lévők hozzád és jól érezzék ott magukat. Emellett remek megoldás az is, ha a standodat úgy álmodod meg, hogy az valamilyen módon a jövőbe mutasson és azt sugallja, hogy veled a partnerek hosszútávra tervezhetnek, nyitott vagy a fejlődésre és folyamatosan előre tekintesz. Így minden adott lesz ahhoz, hogy nemzetközi térben, szakmai körökben is megmutasd, mivel foglalkozik a céged.
Amennyiben nem vagy biztos abban, hogyan is kellene elkezdened ezt az egészet és szeretnél igazán profi segítséged a standok kivitelezéséhez, akkor a Marocad Kft.-re bátran rábízhatod a tervezést és a megvalósítást egyaránt.
Gyakran Ismételt Kérdések
Számos élelmiszeriparral foglalkozó cég képviselteti magát ezen a rendezvényen. Egy olyan kiállítás ez, ahol a szakma mutatkozik be a szakmának.
Egy olyan kiállítás ez, ahol a szakma mutatkozik be a szakmának.
Olyan a cégek és szakemberek vesznek részt rajta, akik az élelmiszeripar területén számítanak, biztosan megtalálod itt, legyen az gasztronómia, szállodai és éttermi vendéglátás, nagykonyhai berendezések, az élelmiszer kereskedelem, a sütőipar vagy más, ezen szektorokhoz kapcsolódó szolgáltatás.
Vélemény, hozzászólás?