Az, hogy miként rendezed be egy üzlet kirakatát, már önmagában is nagyon sokat számít és rengeteget nyom a latba a potenciális vásárlók szempontjából. Ha szeretnéd még inkább felhívni a figyelmet boltodra, kitűnnél a többiek közül, érdemes kirakat dekorációs kellékek segítségét is igénybe venned.
Ebben a bejegyzésben a hasznos tippek mellett ezeknek a kellékeknek a toplistáját is összegyűjtöttük.
Mi a kirakat dekoráció célja?
Ha egyszerűen akarjuk megfogalmazni, akkor egy ütős kirakatdekoráció azt szolgálja, hogy az arra járók ne menjenek el megállás nélkül az üzleted előtt.
A jó kirakatdekoráció vonzza a tekintetet, felkelti az érdeklődést, és ezzel együtt megmutatja az üzlet arculatát, vásárlásra ösztönöz.
Ebből következik, hogy ha adott boltod számára ez a felület, akkor vétek lenne nem kihasználni a kirakat dekorációs kellékek nyújtotta előnyöket.
Milyen egy jó kirakat dekoráció?
A kirakatban lévő dekorációk tulajdonképpen olyan extrák, amelyek bár apróságnak tűnnek, mégis hatalmas előnyökkel tudnak felruházni egy boltot, és sokat hozzátesznek az üzlet designjához is. Természetesen ez csak abban az esetben igaz, ha jól csinálod és megfelelően használod fel a rendelkezésedre álló kellékeket.
Ahhoz, hogy boltodnak egy ütős, marketing szempontból is értékes dekorációt tudj készíteni érdemes odafigyelned a kirakatrendezés szabályaira.
Az az alapvető cél, hogy meg tudd ragadni a potenciális vásárlók figyelmét és ki tudj tűnni többiek közül, – legyenek azok a versenytársak vagy a közeledben levő üzletek kirakatai.
Fontos, hogy mindig tartsd szem előtt a mértékletesség elvét, ne ess túlzásokba. Ha átesel a ló túloldalára, akkor pont az ellenkezőjét éred el annak, amit szerettél volna.
Amikor kirakat dekorációs kellékeket válogatsz gondold át, mit is szeretnél igazán. Fontos, hogy terved az esztétikum mellett logikusan felépített legyen, és az üzlet arculatához is igazodjon.
Melyek a legjobb,vásárlócsalogató kirakat dekorációs kellékek?
Nézzük meg, hogy marketing szempontból mely kirakat dekorációs kellékek segítségével érheted el a legjobb eredményeket:
1. Plakátok
A plakátok használata különösen az üzlet nyitásakor, valamint nagyobb volumenű akciók alkalmával hasznos és praktikus. Ha egy ilyen plakátot a kirakatba teszel, hirdetésként és reklámdekorációként egyaránt használhatod.
Előnye, hogy teret enged konkrét üzenetek megfogalmazására, segítségével sok információt elmondhatsz a termékekről, a kedvezményekről, a szolgáltatásokról. Ügyelj rá, hogy ne zsúfold túl, mert ebben az esetben az ellenkező hatást érheted el vele, mint ami az eredeti célod volt.
További jellemzők:
- hordozható
- rendszerint nem túl tartós
- ha új árucikkekre szeretnéd vele felhívni a figyelmet, akkor új plakátot kell csináltatnod
2.Öntapadós fóliák
A szakmabeliek és üzlettulajdonosok nagy kedvecei az öntapadós fóliák. A széles választéknak köszönhetően remek lehetőséget adnak arra, hogy felhívd a figyelmedet az üzletedre, egyedi légy. Emellett a fóliák ára is igen kedvező.
Ahhoz viszont, hogy elérjék céljukat, fontos figyelmet fordítani a design tervezésére. Nem mindegy például, mekkora a méretük, milyen a színek, a mintájuk és lényeges az is, milyen információk kapnak rajtuk helyet.
Kerülendő a kirakat teljes üvegfelületét bevonni, ugyanis ezzel elveszik ennek lényege. Egy potenciális vásárló örül, ha be tud egy kicsit kukkantani a boltodba anélkül, hogy átlépné a küszöböt. Ha az egész üvegfelületet bevonod, akkor elveszed tőle ennek lehetőségét.
A tervezés során érdemes a kevesebb néha több elvét alkalmazni. Egy ideális méretű, ízléses matrica nagyon sokat dobhat a kirakat megjelenésén, ezzel szemben egy hatalmas méretű túl díszes darabbal ennek éppen az ellenkezőjét éred el.
3.Promóciós pultok
A promóciós pultok nagy előnye, hogy néhány perc alatt felállíthatóak. Emellett egy teljesen mobil kirakat dekorációs kellékről van szó, amit bármikor könnyedén áttehetsz máshova.
A promóciós pultokat felmatricázhatod és kiteheted passzoló hátfalak elé, de akár önmagukban is megállják helyüket a kirakatban.
A plakátokhoz hasonlóan a promóciós pultokat használhatod az üzlet nyitásakor vagy különleges akciók esetén.
4. Prospektustartók
A kirakatok remek kiegészítői lehetnek a különböző asztali prospektustartók, prospektustartó állványok, plakáttartóval kiegészített szórólaptartók és a design szórólap- és prospektustartók is.
Ennek a kirakat dekorációs kelléknek a segítségével megsimertetheted a vásárlókkal az üzleteddel, termékeiddel kapcsolatos promóciós anyagokat, kuponokat.
5. Fényfüzérek
Vannak olyan fényfüzérek, amelyek nappali fényben ugyanolyan gyönyörűen mutatnak, mint sötétedés után, felkapcsolva.
A fényfüzérek segítségével változatosan tudod dekorálni kirakatodat. Napközben egyedibbé teheted kirakatodat, esténként pedig a szokásos megvilágítás helyett boltod előtt egészen másfajta fényben tündökölnek majd termékeid.
Érdemes óvatosan bánni velük, mert ha túlzásba esel, könnyen karácsonyi hangulatot varázsolhatsz a nyár kellős közepén is, ami nem éppen szerencsés.
6. Tartó eszközök a megfelelő árucikkeknek
Amennyiben kisebb méretű termékeidet is szeretnéd látványosan elhelyezni a kirakatban, érdemes erre a célra megfelelő tartó eszközöket beszerezned, hogy minél esztétikusabban mutassanak.
A kisebb termékek alatt például a gyűrűkre, nyakláncokra gondolunk. Biztosan láttál már kézfejet formázó gyűrűtartókat vagy nyakláncokat bemutató fa formájú kellékeket.
Fontos ideális helyet találni akkor is, ha például a nálad kapható különleges fűszereket mutatnád meg az arra járóknak, ha arckrémeket lehet nálad kapni vagy esetleg az apróbb játékokra is felhívnád a figyelmét a legkisebbeknek. A sort természetesen még hosszan lehetne folytatni.
Milyen tipikus kirakat dekorációs hibák vannak, hogyan lehet elkerülni ezeket?
A leggyakoribb hiba a kirakatok esetében, a zsúfoltság. Érthető módon a bolttulajdonosok szeretnék minden érdekes terméküket megmutatni az arra járóknak. Ez viszont egyfelől lehetetlen, másfelől egy zsúfolt kirakatnak elrettentő hatása van. Ügyelj rá, hogy ezt kerüld el.
Figyelj rá, hogy szelektáld termékeidet. Ne feledd, ezek csak csalik a vásárlók számára, a többi hasonló áru megtekintéséhez bizony be kell jönniük.
Figyelj arra is, hogy ne legdrágább termékedet tedd a középpontba, ugyanis ez riasztó lehet az emberek számára, azt gondolhatják, hogy nem az ő pénztárcájukra szabták boltodat.
Emellett ahogy már fentebb is említettük, a túl sok szöveg és a nagy méretű öntapadós fóliák használata sem javasolt.
Mikor érdemes cserélni a kirakat dekorációját?
A különböző ünnepi időszakokhoz vagy évszakokhoz kapcsolóan mindig ajánlott újabb dizájnt adni kirakatodnak.
Ez igaz a nagyobb akciókra is, mert ekkor érdemes felhívni a figyelmet a kedvező árakra.
Láthatod, hogy egy megfelelően berendezett kirakat és néhány jól eltalált dekorációs kellék együtt egy olyan ütős reklámfelületet kölcsönöz üzletednek, melynek garantáltan pozitív hatása lesz marketing szempontból.
Gyakran Ismételt Kérdések
Ezeknek az elemeknek az a célja, hogy odavonzzák a tekinteteket boltodra, felkeltsék az érdeklődést a vásárlókban, és ezzel együtt megmutassák az üzlet arculatát is.
A leggyakoribb hiba a zsúfoltság. Minden bolttulajdonos szeretne minél több terméket bemutatni, de a siker érdekében ezekből szelektálni kell.
A különböző ünnepi időszakokhoz vagy évszakokhoz kapcsolódva ajánlott újabb dizájnt adni a kirakatoknak. Emellett egy-egy nagyobb akció esetében is érdemes frissíteni azt.
Vélemény, hozzászólás?