Ez a turisztika kiállítás az év egyik legkomolyabb eseménye ebben a szakmában, amelynek minden esztendőben más európai nagyváros ad otthon. Erre a világméretű utazáskiállításra több mint tízezer kiállító érkezik évről évre a világ csaknem 180 országából, vagyis aki számít a turizmus területén, azt itt biztosan megtalálod. Hangsúlyozandó, hogy ha te is szeretnél részt venni cégeddel egy ITB kiállításon, akkor egyrészt hatalmas lehetőségek állnak előtted, másrészt viszont jó ha tisztában vagy néhány fontos dologgal. Pontosan ezért ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a leghasznosabb tudnivalókat ezzel a rendezvénnyel kapcsolatban annak érdekében, hogy sikeres legyen a részvétel számodra is!
Mekkora az ITB kiállítás?
Már önmagában a rendezvény nagysága is jelzi, hogy milyen nagy volumenű eseményről van szó, ugyanis az ITB kiállítás szerepel a világ három legnagyobb kiállítása között. Maga a tér akkor, hogy – akárcsak egy turistának – mindenképpen térképpel kell közlekedni, vagyis erre az élményre érdemes felkészülni nem csak látogatóként, de kiállítóként is. Mindez persze nem is csoda, hiszen a világ különböző kontinensei, országai és települései vonulnak fel itt, ehhez pedig bizony szükség van a helyre. Hiszen száznyolcvan állam képviselőinek bizony szüksége van a helyre.
Kinek ajánlott a részvétel, miről szól az ITB kiállítás?
Tulajdonképpen minden cég jelen van itt, akik érintettek a turisztika területén. Így találkozhatsz itt szállodák képviselőivel, különböző turisztikai célpontok koordinátoraival, régiós vezetőkkel, polgármesterekkel, helyi önkormányzati marketingesekkel, valamint település fejlesztőkkel egyaránt. Vagyis – ahogy mondani szokták – aki számít a szakmában, az biztosan itt van, függetlenül attól, melyik kontinensen és melyik országban él. Vagyis mindez azt jeleni, hogy adott esetben akár egy magyar kistelepülést is bemutathatsz egy ázsiai utazási irodának.
Milyen neves kiállítókkal találkozhatunk az ITB-n?
Ennek a kiállításnak a varázsa abban rejlik, hogy itt találkozhatnak a résztvevők a világ szinte minden nagyvárosával, valamint azok nevezetességeivel. A gyakorlatban mindez úgy fest, hogy a csarnokok általában különböző kontinensekre vannak osztva régiók szerint, de Barcelonában például egy pavilonban több régió, vagyis több kontinens is képviseltette magát. Így az egész rendezvény olyan, akár egy hatalmas világ körüli utazás, amely hatalmas élmény a kiállítóknak és az érdeklődőknek egyaránt. Ugyanakkor az utóbbiak számára komoly kihívás is, hiszen nem egyszerű kitűnni és megragadni a látogatók figyelmet egy ekkora tömegben.
Miért jó nekem, ha a cégemmel megjelenek az ITB kiállításon?
Függetlenül attól, hogy pontosan milyen cég, vállalkozás vagy település képviseletében vagy jelen, tulajdonképpen az egész világnak bemutatkozhatsz itt, ami hatalmas dolog ebben a szakmában. Ismertebbé teheted a városodat, megismertetheted széles körben a szolgáltatásaidat vagy a turisztikai célpontokat.
Olyan ez, akár egy hirdetés egy olyan lapban, amelyet mindenki olvas a szakmában. Hiszen nemzetközi környezetben ilyen színtéren minderre nem sok lehetőség adódik, itt viszont csak szakmabeliek lesznek jelen, akik bizony kíváncsiak rád is!
Az pedig, hogy sikerül-e kapcsolatokat építened, potenciális vásárlókat, ügyfeleket vagy későbbi látogatókat, turistákat szerezned, az innentől kezdve csak a fellépéseden és megjelenéseden múlik. A terep ugyanis mindezekhez tökéletesen adott.
Jellemzően kik vannak jelen a ezen a kiállításon?
A szállodák, az utazásszervezők, az utazási irodák mellett például legénybúcsú szervezéssel foglalkozó cégekkel is találkozhatsz itt, de rendszerint számos más turizmussal kapcsolatos tevékenységi körben ténykedő vállalkozás is jelen van ezen a kiállításon, vagyis felsorolni is nehéz lenne, hányféle vállalkozás fordul meg itt. Vagyis röviden: ha szakmabeli vagy, itt a helyed, hiszen a potenciális látogatóid, partnereid, ügyfeleid és vásárlóid bizony itt lesznek!
Milyen a standok kialakítása az ITB kiállításon és milyen költségekkel érdemes számolni?
Mivel nagy a terület, sok a résztvevő és sokszor nagyon hasonlóak a tevékenységi körök, mindenképpen egyedi, exkluzív standdal érdemes ide készülni, hogy kitűnhess a tömegből.
Lényeges emellett mérlegelni a hely kiválasztásának szempontjából azt is, hogy ár-értékben legyen nagyon frekventált a helyszín, ugyanis így több látogatót tudsz magadhoz vonzani. Természetesen a részletek és a gyakorlati megvalósulás mindig függ az aktuális helyszíntől is, ugyanis tapasztalataink azt mutatják, hogy míg a barcelonai kiállítás zsúfolt volt, Londonban a kamion lepakolása okozott nehézségeket a hely hiánya miatt.
Németország viszont a nagy átlagot képviseli, ahol a kisebb, máshol is gyakran előforduló fennakadásoktól eltekintve rendben folyt a kiállítás menete az építéstől a bontásig. A nyelvi akadályok általában ezekben az esetekben áthidalhatók és minden helyszínen segítőkészséget tapasztaltunk a szervezők részéről. Az árak minden esetben egyediek, így ide kattintva érdemes beregisztrálni a felületre. Így ugyanis azonnal tájékozódhatsz arról, nagyságrendekben körülbelül mire kell számolnod. Fontos, hogy mindig tájékozódj a részletekről legyen ez a szervezés megkezdésének legfontosabb pontja, ugyanis helyszín és helyszín között nagyon nagy különbségek lehetnek.
Milyen ehhez hasonló kiállítások léteznek?
Bár ez a legnagyobb volumenű kiállítás, mégis léteznek hozzá hasonló rendezvények. Az egyik ilyen a WTM London turisztikai rendezvény, amelyen minden esztendőben több mint 50 000 látogató vesz részt, ezen belül pedig körülbelül 9000 szakmai vásárló van jelen, akik szinte egytől egyig nemzetközi szervezetek és szakmai szereplők képviselői. Szintén megemlítendő ennek kapcsán az IBTM Barcelona névre keresztelt rendezvény is, amelyet a a világ egyik legjelentősebb hivatásturisztikai kiállításaként jegyeznek. Az eseményen lehetőség van bemutatkozásra, üzleti kapcsolatok fejlesztésére, információszolgáltatásra, valamint tárgyalások lebonyolítására is.
A fentiek alapján te magad is láthatod, hogy milyen hatalmas volumenű eseményről van szó és ebből kifolyólag mennyire lényeges a jól megtervezett megjelenés, különösen a standok kialakítása területén. Mivel a helyszínek rendszerint akkorák, hogy térképpel is el lehet bennük tévedni, nehéz laikusként eltervezni, milyen megjelenéssel járna legjobban a céged, így érdemes ehhez tapasztalt szakemberek segítségét kérned. Amennyiben szeretnél igazán profi segítséged a standok kivitelezéséhez, akkor cégünk, a MaRo Cad Kft. munkatársaiként állunk rendelkezésedre, hiszen igen komoly szakmai tapasztalatunk van már az ITB kiállításokon.
Gyakran Ismételt Kérdések
Nem, minden évben más-más ország nagyvárosa ad otthont ennek a rendezvénynek, így megfordultak már a szakma képviselői többek között például Spanyolországban, Angliában, valamint Németországban is. Emiatt érdemes mindig alaposan tájékozódni a kiállítóknak a helyszínek kapcsán.
Jellemzően igen, a nyugati országokban nem szokott gondot okoznak a közös kommunikáció angolul. Ahol mégsem annyira gördülékenyek az egyeztetések a nyelvi akadályok miatt, a segítőkészség ott is megvan, így ebből a szempontból nem kell fennakadásra számítani.
Tulajdonképpen egy világméretű utazáskiállítás ez, ahol a turisztikához kapcsolódó cégek, vállalkozások, települések, utazási irodák, rendezvényszervező cégek, valamint turisztikai célpontok képviseltetik magukat. A helyszín felosztásának hála a résztvevők „besétálhatják” az egész világot.
Vélemény, hozzászólás?